12 de set. 2012

El Barri de les Noies Mones

Heu escoltat mai la paraula kawaii かわいい?
De ben segur que, si coneixeu alguna cosa sobre cultura pop japonesa, l’heu escoltat ni que sigui una vegada.
Kawaii es fa servir per a parlar sobre qualsevol cosa que és “mona”. Al principi es feia servir sobretot per parlar de nens petits i de noies, però actualment es fa servir per referir-se a tot: des d’un vestit fins a un portafolis.
En un país en què tot és kawaii, ja trigava en sortir el debat sobre quina és la ciutat més mona.

La ciutat de Fukuoka, a l’illa de Kyuushu, ha estat la ciutat que s’ha autoatribuït aquest títol, basant-se en el fet de què tots els turistes que van a la ciutat diuen que les noies de Fukuoka són kawaiis. Sincerament, no crec que sigui un argument massa sòlid, però sembla ser que a ells els serveix.

I per què les noies de Fukuoka són kawaiis? Per tres raons:
  1. La primera, perquè el menjar típic de la zona és molt saludable.
  2. La segona, perquè es tracta d’una ciutat a escala humana.
  3. La tercera, perquè és una ciutat que manté relacions actives amb d’altres ciutats asiàtiques.
 Però si mirem més enllà d’aquestes raons ideals, podem veure que s’hi amaguen dues raons ben reals:
  1. La primera, que el número de perruqueries i centres d’estètica per número d’habitants a Fukuoka sembla ser que és el més alt del país.
  2. La segona, que el percentatge d’ingressos que els seus habitants gasten anualment en productes de bellesa supera el de Tokyo y Kyoto.
Tot aquest esforç per mantenir-se divines ara serà recompensat en poder entrar a formar part del virtual Kawaii-ku. O, el que és el mateix, el Barri Mono. I per tal d’enfortir aquesta imatge de monería, han nomenat com a líder del barri l Mariko Shinoda, membre del grup d’ídols AKB48 i nativa de Fukuoka.
Mariko Shinoda

Les autoritats de Fukuoka han obert un padró online perquè qualsevol noia que vulgui pugui registrar-s’hi com a ciutadà virtual. Totes les persones que s’empadronin en aquest barri virtual, podran rebre el seu certificat de ciutadania a finals de setembre, pel mòdic preu de 300 iens (uns 3 euros)

Evidentment, l’objectiu final d’aquest virtual Kawaii-ku és el de promoure econòmicament la ciutat i donar un nou impuls a la gastronomia i la indústria de la moda de la zona.

Però considero que és força enginyós que s’hagin empescat tota aquesta parafernàlia de crear una ciutat virtual per tal de fer-ho.

2 comentaris:

  1. Hola! qué interesante, no sabía nada de la reputación kawaii de Fukuoka!! Y creo que me parece increíble que gasten tanto o más que los tokiotas en artículos de belleza. Yo que pensaba que aquí ya era un despilfarro total XD Saludos!Mariana

    ResponElimina
    Respostes
    1. Yo tampoco lo sabía! Si es que este país cada día me sorprende más! Y la cantidad de dinero que se gastan los japoneses en belleza (en general) es brutal!

      Gracias por el comentario!

      Elimina

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com