3 de febr. 2012

節分 Setsubun

El dia 3 de febrer al Japó se celebra el 節分 Setsubun.

I què és això? Ni més ni menys que l'equinocci de primavera.

En vaig parlar l'any passat al Connexió Japó... I ara el podeu escoltar aquí!



Però així, perquè us feu una idea ràpida, durant el setsubun, com deia, se celebra l'equinocci de primavera.

I durant aquest dia, es porten a terme dues tradicions.

La primera, i que està més arrelada,  és la del まめまき Mamemaki, que es tracta de llançar llegums de soja irimame mentre es diu 鬼は外、福は内 oni wa soto, fuku wa uchi (el dimoni a fora, la bona sort a dins), per tal de purificar la casa i evitar l'entrada de mals esperits.

També es mengen tants llegums de soja com anys tens En el menú de l'escola ens venia una bosseta amb いり豆 irimame, tot i que no crec que hi hagués les equivalents a la meva edat :P

La segona tradició és la de menjar 恵方巻き ehômaki, o rotllet de la direcció de la sort.



Aquesta tradició va començar a la zona de Kansai, a on està Osaka, i en aquests últims anys s'ha anat difonent a tot el país.

En l'ehômaki que jo m'he menjat, venia la següent explicació:



"Des de temps remots, es diu que si al capvespre de l'equinocci de primavera et menges el rotllet sencer, sense parlar, mirant cap a la direcció afortunada, gaudiràs d'un any ple d'alegria i felicitat."


Pel que fa a la direcció, ve determinada per l'animal de l'horòscop xinès de cada any. I, com que aquest any és l'any del drac, la direcció en què s'ha de mirar és la de Nord-Nord-Est.

Jo he mirat cap aquesta direcció, tot i que no tinc massa clar si l'he encertat, perquè jo i l'orientació no som massa amigues...



Que, tot sigui dit, quan he tret la brúixola, em marcava la cantonada que hi ha a sobre dels fogons... una mica trist, menjar de cara a la paret...

I bé, no sé si tindrà raó o no, però jo, un any més, m'he menjat el meu rotllet de la sort.

Mai està de més ^^

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com