7 de nov. 2011

Els 10 millors productes del 2011 (part 2)

Fa uns dies us presentava la primera part del rànquing dels 10 millors productes del 2011 segons la revista Nikkei Trendy.

I aquí arriba el que tots estàveu esperant! El top 5!

5 – Cup Noodle Gohan, Arròs de fideus instantanis.

L’empresa Nissin, famosa pels seus fideus instantanis Cup Noodle, ha llançat aquest producte que consisteix precisament en arròs que té el gust dels fideus instantanis. Només cal que el poseu al microones i “feu chin”, com diuen els japonesos.

4 – Gopan. Una panificadora que fa pa a partir de l’arròs. Aquí al Japó ja fa més de 15 anys que es venen panificadores. Fins i tot jo me’n vaig comprar una! N’hi ha de força barates (la meva no va arribar a 60 euros) i no necessites cap producte especial i ho pots trobar tot fàcilment al súpermercat. Fa un parell d’anys també van sortir panificadores que feien pa a partir de farina d’arròs.

Però la Gopan et fa el pa directament dels grans d’arròs.



Jo no he tastat aquest pa d’arròs, però pot ser que estigui bo. El que no m’acaba de quedar massa clar és si surt a compte... Perquè és cert que el pa al japó és car (2 euros per 5 llesques de pa bimbo fa mal). Però és que l’arròs no és pas massa barat... 30 euros per 2kg d’arròs... això sí que fa mal!!

3 – Ventiladors d’estalvi energètic. Com ja vaig comentar tant en el bloc com a Connexió Japó (l’espai que cada dimecres a les 13.08 aprox. [hora espanyola] faig a Onda Cero Vilanova), des del Gran Terratrèmol de Tohoku tot el país està en mode “estalvi energètic”. Per la qual cosa, aquest estiu la gent ha comprat molts ventiladors (jo entre ells) per tal de no fer servir tant l’aire acondicionat. Evidentment que la majoria són ventiladors normals, però aquest any també n’han sortit de megafashions, com ara ventiladors d’ions, o sense aspes...

2 – Facebook. Aquí és on he somrigut condescendent... Últimament hi ha molta gent que em diu súper emocionada: “ahir em vaig obrir un compte al Facebook! Tu en tens?” I quan els dius que tens compte des de 2007 et miren raro. En fi, que es pensen que han descobert la sopa d’all, però crec que encara no ho saben fer servir massa bé... Segons un amic meu mexicà, quan va començar a treballar en una acadèmia d’idiomes, el cap de l’empresa li va enviar una petició d’amistat... A veure, japonesos, els empleats no volen que els seus superiors vegin les seves coses...

1 – Smartphones. Crec que no cal massa explicació... Totes les empreses tenen els seus models i, ara, l’iPhone 4s (que jo tinc! ^^) no només el ven Softbank, sinó que també l’ha començat a vendre la companyia au.

I aquests són els productes més venuts al Japó. Què en penseu?

1 comentari:

  1. Alucino con el ventilador de iones... y bueno, lo de Facebook... llegan un poco tarde, ¿no?

    ResponElimina

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com