27 d’oct. 2011

El retorn de les edicions limitades desaparegudes

En els últims posts he parlat força sobre les edicions limitades, des de productes de tardor, fins als famosos Kit Kats de gustos “diferents”.

El Kit Kat i les galetes no són els únics productes del mercat japonès que llancen contínuament edicions limitades.

Cadenes de cafeteries com l’Starbucks, Tully’s Coffee, Café de Crié o Doutoor, per citar les que em venen al cap ara mateix, gairebé cada mes tenen un café diferent que desapareix una vegada acaba el mes.

Amb els donuts passa el mateix: des de la sobrevalorada Krispy Kream fins a la japonesa Mister Donuts s’afanyen en treure donuts decorats com si fossin carbasses per Halloween i fins i tot, quan estava estudiant d’intercanvi, van treure per Nadal els donuts que menja sempre el Homer als Simpsons.

Quan era estudiant d’intercanvi, ignorant de mi, no sabia res sobre aquestes “ediciona limitades” i, durant el mes de març, em vaig viciar a un cafè de xarop d’auró (més conegut com el canadenc sirope de arce o maple syrup). Com que estava de vacances de primavera, anava cada tarda a un Tullys Coffee a estudiar i sempre em demanava el meu meepuru siroppu kôhii.



Fins que, en arribar l’1 d’abril, vaig anar fidel com sempre a demanar el meu cafè i el cambrer em diu que ja no en tenen més. La meva cara de desolació deuria ser tal que l’encarregat de la botiga va venir i em va dir que aquell dia encara me’n podien fer un, però que ja no en tindrien més.

Però sembla ser que no sóc només jo l’única que s’afecciona a una edició especial i pateix quan ja no en pot trobar. Tant és així, que diverses companyies han començat campanyes per preguntar als usuaris quins productes d’edició limitada volen que tornin a posar-se a la venda per sempre.

La primera en fer-ho ha estat la Nissin, famosa per les seves tasses de noodles instantanis. Es van sotmetre a votació fins a 73 productes, i el guanyador, amb 133.144 vots, han estat els tempura soba, fideus de fajol amb gamba arrebossada.



Evidentment, Kit Kat no podia ser menys i han fet el mateix, tot i que només han permés votar entre 20 opcions i, de moment, els 10 més votats han estat:

1. Ametlla

2. Maduixa

3. Taronja

4. Te verd d’Uji

5. Pastís de formatge i llimona

6. Llet de Hokkaido

7. Sakura (que va implosionar a la meva nevera l’estiu passat i no vaig poder tastar)

8. Roya Milk Tea (el que em va fer decidir començar la Kit Kat Series)

9. Tiramisú (aquest l'he tastat, explicació pròximament)

10. Cocoa (la versió japonesa del Cola-cao)

No sé si m’hauria d’espantar, però d’aquests 10 Kit Kats jo n’he tastat la meitat...

De moment, només han fet revival aquestes dues companyies, però de segur que, a partir d’ara, n’hi haurà moltes més que s’apuntaran a la moda.

Potser aviat podrem tornar a veure la Pepsi de Cogombre i d’altres begudes marcianes...

2 comentaris:

  1. sobrevalorada Kiyspy Kream ??? Oi, no te metas con the bestDonuts!
    :-)
    muaks desde los LocteaMs !!jxx

    ResponElimina
  2. I can't believe it! El hijo pródigo ha vuelto para comentar en mi blog! Qué honor! :P

    Sabes que me vas a tener que aguantar dentro de muy poquito, verdad? ^^

    ResponElimina

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com