11 de set. 2011

Ise Nihon Taiko Matsuri 2011

Avui, coincidint amb què a casa és la Diada de l'11 de Setembre, jo he anat per segon any consecutiu al festival nacional de Taiko a Ise.

Tot i ser diumenge, m'han vingut a buscar a les 6.30 i, després de dues hores de viatge, hem arribat a Ise, la ciutat més sagrada de tot el Japó. Allà, abans de res, hem anat a visitar el temple d'Ise i després hem fet parada per menjar un dels dolços típics de la ciutat: akafuku-kôri 赤福氷 una mena de gelat típic japonès fet de gel picat, amb xarop de te verd.

I venia amb sorpresa! Perquè en arribar al fons, et trobaves el típic akafuku 赤福, que no és més que un mochi もち(pastisset d'arròs al vapor) amb anko あんこ(pasta de fesol vermell dolça). Boníssim!!



I després de menjar, ja hem anat a veure les actuacions de taiko (allò que els japonesos en dirien hanayori dango, "més que les flors, els pastissets d'arròs", és a dir, més que anar a fer alguna cosa, el menjar :P).


Aquest any no n'hem pogut veure moltes perquè hem hagut de tornar d'hora, però ha valgut la pena.


El primer grup que hem vist es diu Himukashi ひむかし i ha estat força bé.




Tot seguit hem anat a l'escenari que estava al costat del riu i hem vist l'actuació del Matsudaira Wadaiko 松平わ太鼓, que són de la mateixa prefectura on visc jo i sembla ser que els meus companys de taiko també els coneixen.









I l'actuació que ha valgut la pena ha estat la de Miyake-daiko geinô dôshi-kai 三宅島芸能同志会. 


Aquest estil de taiko va començar el 1820 en un festival a l'illa de Miyake, a 180km de Tokyo. El senyor Tsumura va crear el grup actual el 1975 i ara ell i els seus tres fills són els representants i han creat una escola per estendre l'estil i fan cursets i tal.


De fet, jo fa un parell de mesos que vaig anar a un assaig i la veritat és que mola... però es carreguen un munt els genolls... i de fet, jo vaig estar tres setmanes amb el genoll fotut... 








Però és que després de veure el tros de fills que té aquest senyor i que també són profes de l'escola, he decidit que els envio un mail demanant-los que m'adoptin, faig les maletes, i em mudo a Tokyo amb ells!! 




És que clar, se'm posen a tocar així a un metre de distància i clar, una no respon xD


Tot i que ha fet molta calor i que han caigut dos xàfecs importants que han fet que alguns grups haguessin d'escurçar cançons, una vegada més he comprovat que, si em poses un home amb bons braços, bona esquena i que toqui un taiko, ja m'has fet feliç xD


L'any vinent no hi falto! 


Si voleu veure totes les fotos que he fet al festival (inclòs reportatge als germans Tsumura :P), només cal que cliqueu aquí a baix!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com