11 de des. 2010

Hipocondria

Qui em coneix, sap que un dels meus molts defectes és que sóc bastant hipocondriaca. I en aquest aspecte, crec que no he vingut a parar precisament al millor país del món.

Per què? Doncs perquè si hi ha algú més hipocondriac que jo, són els japonesos.

A banda de posar-se mascaretes en quant veuen que algú estornuda i de fer-te prendre 9 pastilles d’una sentada per un simple mal de coll, creen unes grans alarmes per coses per les quals, a casa, no faríem tant de rebombori.

L’any passat va ser la Grip Nova.

En canvi, aquest any, tots els mitjans de comunicació i tots els professors a les escoles parlen del mateix: el Virus Noro.

I què serà, aquest misteriós virus?, es preguntava la Nemui. Ho va buscar al diccionari, però no sortia la traducció al castellà. Serà que és un virus que no existeix a Barcelona?

Avui, després de trobar-se a sobre la meva taula un extens dossier sobre com evitar que el maligne virus no es propagui, la Nemui ha decidit que potser ja anava sent hora de preguntar-li a la seva amiga la Viquipèdia.

I quina ha estat la seva sorpresa i decepció en llegir el següent:

Norovirus (o virus de tipus "Norwalk") és un gènere de virus ARN de la família Caliciviridae, causant aproximadament el 90% dels brots de gastroenteritis no bacteriana en tot el món i responsable del 50% dels brots de gastroenteritis per intoxicació alimentària en EUA.

Vaja, que tant de rebombori per una simple gastroenteritis! Que sí, que és molt molesta i dolorosa quan la tens, però no crec que faci falta donar-li el “bombo i platillos” que se li està donant...

I jo que em pensava que seria una malaltia gairebé mortal...

Però en fi, els japonesos no es donen per vençuts, i per la televisió ja es van anunciant quines han estat les escoles que han tancat per un brot d’aquest Norovirus...

Només espero que no me’l contagiïn abans d’anar a Austràlia!

Per si de cas, jo també em vaig a posar la mascareta...



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com