29 de maig 2010

Taik-ocupada

Tinc ara mateix en espera bastants temes per al blog, però últimament em passo gairebé tot el temps que passo a casa estic estudiant taiko! (d'acord, tot el temps que em queda després de descomptar el temps perdut entre twitter, mail i una mica de navegació sense rumb per la xarxa :P)


Com ja sabeu, des de finals de setembre que formo part d'un dels grups de taiko de la Vila (ara n'hi ha 4, però ja parlaré amb més deteniment d'això en un altre moment...).


Doncs bé, resulta que aquest diumenge celebren el 30è anniversari de la seva fundació. I amb això, evidentment, han muntat un xou imponent. Gairebé 2 hores d'actuació, en què també venen com a estrella convidada un grup de taiko d'un dels temples de Nagoya.


Aleshores clar, portem des del mes de febrer assajant cada divendres. I des del mes d'abril i, sobretot, el mes de maig, el ritme d'assaigs és brutal! De les 4 setmanes del mes de maig, dues he tingut taiko (entre assaig i actuacions) de dimecres a diumenge! 


De les cançons que es tocaran diumenge, jo en toco 5, de les quals no es pot dir que me'n sàpiga bé cap... 


Una de les que no em sé, Shachi daiko 鯱太鼓 la vaig escoltar per primera vegada fa un mes i mig. Per afegir-li més cosa a l'assumpte, en comptes de tocar el taiko normal, en aquesta toco el que es diu okedaiko 桶太鼓, en què els braços es mouen de manera diferent a la que jo estava acostumada. Comencem bé!




L'altra, Eichi no matsuri 叡智の祭り, la vaig escoltar una vegada el mes d'octubre, però no la vaig començar a assajar fins ara fa just un mes, el dia 21 d'abril! I per acabar-ho d'adobar, m'han posat a primera fila!! És una cançó xula de tocar, però és llarga i és d'aquelles que per molt que l'escolti i m'estudiï la partitura, quan crec que ja me la sé, arriba una part en què et quedes en blanc i no saps com continuar... Pels qui tingueu curiositat, aquí us deixo l'enllaç del vídeo que vaig fer d'Eichi no matsuri el mes d'octubre:





En fi, que després de la feina i dels assajos, em passo escoltant aquestes cançons i assajant doncs fins passada la mitjanit... >_<


(Això sense comptar 8 cançons més que m'he d'aprendre pel Bon Odori 盆踊り festival de l'estiu per excel·lència... però d'això ja en parlaré un altre dia...)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com