24 de maig 2010

Connexió Japó 17 - Japonesos i menjar II

Segona entrega de la trilogia centrada en els japonesos i la seva obsessió amb el menjar. 


En aquesta entrega, parlo del que a casa coneixem com a la Piràmide Alimentària, i que al Japó resulta que és una Baldufa. 


Clar, jo amb això de capgirar les coses i tot plegat, ja no sé què fer! I així estic! 



Aquí us poso la piràmide que ja hauríem de conèixer tots, disponible a la pàgina de la Fundación Dieta Mediterránea... 
i la baldufa, que no us penseu, tampoc fa massa que dóna tombs pel Japó, disponible a la pàgina "Guia d'equilibri alimentari" shokuji baransu gaido 食事バランスガイド....


I per què veieu el que vull dir quan dic que el que mengen tampoc és tan equilibrat, una mostra del meu dinar a una de les escoles la setmana passada:




Definició del menú: Fideus yakisoba, panet brioix (dins del qual s'havien de ficar els fideus), dos shuumai, que són uns farcellets de carn, i el que hi ha a l'esquerra de la imatge és una mica de iogurt amb fruita (sí, increíble, però aquell dia vam tenir postre!). La llet no surt a la foto perquè no tenia intenció de beure-me-la. Però després de menjar la mateixa ració que un nen de 9 anys, em moria de gana, així que em vaig beure els 200 ml de llet sencera, amb el conseqüent mal d'estómac durant tota la tarda :S


Aleshores, us imploro: ajudeu-me! Vosaltres de mi, què faríeu?


(I oju al datu: estic confusa, no confosa xD)

1 comentari:

  1. oh, interessant el post. Estic col·laborant amb una cuinera que toca sobre tot temes de cuina i alimentació per nens. Ja li faré arribar, no crec que conegui la baldufa aquesta.
    I no entenc això de la llet, suposo que és influència dels americans.

    ResponElimina

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com