28 d’abr. 2010

Diada de Sant Jordi a la japonesa (1): La Vila News

Al mes d’abril, de quin tema podria parlar si no és de Sant Jordi?



Començo l’article dient que es podria considerar Sant Jordi com el Sant Valentí català. Els japonesos tenen molt present la idea de Sant Valentí, de manera que tot i que no és exactament el mateix, si entenen que és un dia en què es regala un llibre i una rosa a la gent que estimes, doncs ja tenim alguna cosa guanyada.

Segueixo explicant que es considera que aquesta diada té el seu origen en la llegenda de Sant Jordi, que explico en dues línies i mitja :P

A l’explicació no li poden faltar les parades de llibres i roses als carrers ni la gent anant d’un cantó a l’altre regirant entre els llibres.

A Nagoya, des del 1985, l’Associació d’Amistat amb Catalunya organitza una diada de Sant Jordi, a on es munten unes paradetes amb llibres i es fan alguns actes sobretot relacionats amb la lectura. Aquest any 2010 se celebra el cap de setmana del 17 i 18 d’abril. Al final no hi vaig poder anar, així que m'he quedat amb ganes de saber com s'ho munten aquí... Hauré d'esperar-me a l'any vinent, m'imagino...

A més a més, el dia 23 d'abril vaig organitzar una mini iada de Sant Jordi en un dels coles a què vaig... fotos, vídeos i anècdotes al següent post!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com