10 de febr. 2010

La bona cuina

Quan aconsegueixo aixecar-me de la trampa mortal que tinc instal·lada a la sala d'estar (també coneguda com a kotatsu), em dedico a cuinar.

Gràcies al Waratte ii to mo (笑っていいとも!que significa: "pots riure!") un programa que porta fent-se des del 82 a la cadena Fuji Tere japonesa i que veig mentre dino (presentat per un senyor que porta ulleres de sol sempre i que es diu Tamori), vaig descobrir una pàgina de receptes de cuina que és una passada! 

Aquesta pàgina es diu Cookpad (llàstima que només estigui en japonès!). Vindria a ser una mena d'espai on tothom va posant les seves receptes. Però el millor és que només cal que posis un dels ingredients, per exemple, tonyina, i et surten centenars i centenars de maneres diferents de preparar-la!

Potser pensareu: doncs ja veus tu quina cosa! Però clar, cal tenir en compte que quan jo vaig al súper em trobo amb un munt de verdures i ingredients que no havia vist en ma vida a Barcelona i que no tinc ni idea de com es cuinen. La primera vegada que vaig estar al Japó em limitava a fer pasta i com a molt espinacs o bròquil.

Però aquesta vegada vaig pensar que ja que estic aquí no té gràcia fer només pasta, que la puc fer a qualsevol lloc. Així que ara el que faig quan vaig al súper és agafar cada vegada una verdura o peix que no conec i, quan arribo a casa, entro al Cookpad, escric el nom de l'ingredient i... voilà! Mil i una receptes per preparar-ho! Des de les que necessites un màster per reunir tots els ingredients fins a receptes súper senzilles que es fan en un pis pas. 

Una de les coses que m'agrada del Japó és que quan vas al súper hi ha mil milions diferents de bolets (que enriu-te'n tu del caçador de bolets)!!! Amb el que a mi m'agraden, hi ha vegades que he tornat a casa amb 8 tipus diferents de bolets, i encara em quedo sense comprar-ne!! Shiitake, eringi (que resulta que en català es diu gírcola de panical), maitake (també coneguda com a gírgola de castanyer, el que aprèn una al google :P), enoki (o flammolina)... boníssims!!


Avui el que he fet han estat magdalenes de pastanaga. 
Encara no les he tastat perquè són el meu esmorzar de demà, però tenen molt bona pinta!!


I clar, entre l'entrenament previ al joc de la DS "Cooking Mama" i a força de llegir receptes i més receptes, el meu vocabulari del món culinari japonès està augmentant considerablement. Aviat em veureu en el típic programa japonès a on només mengen dient "Uma~~i" ("boníssim!") :P

L'únic "però" de tota aquesta dèria culinària és que després m'ho he de menjar... i així estic, que m'estic posant turronet turronet... >_< 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com