25 de gen. 2010

Balena


Sí, avui a l'escola m'han fet menjar balena. No ha sigut gran quantitat (menú escolar, potser no han sigut ni 50 grams), però pensar que avui he contribuït al negoci que acaba amb la vida d'aquests animals tan monos i que estan desapareixent, doncs m'ha creat una sensació estranya.

I no és que jo sigui ecologista, ni vegetariana ni res per l'estil. Però el que m'ha sobtat ha estat que s'inclogui al menú escolar la carn d'un animal, quan la seva pesca (en el cas de balenes es diu pescar?) està prohibida a la majoria dels països desenvolupats i que cada any comporta problemes al govern japonès amb grups ecologistes i amb governs de tot el món. I encara m'ha sorprès més quan una nena de quart de primària (que és el grup amb què he dinat avui) ha dit tan tranquil·lament quan jo he dit que a Espanya està prohibit menjar balena: "Però és que és part de la cultura japonesa".

Ah, i el sabor... era com carn una mica dura, i una mica insípida, la veritat...

Així que si ni tan sols està bona... perquè la cacen?

Hi haurà algun significat polític ocult al darrere de servir balena en el dinar escolar?

Jo no ho sé...

En fin...

(I acabo amb una pregunta de trívial: quin és el mamífer més gran del món?)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com